Wednesday 25 December 2013

HARI JADI - UCAPAN DENGAN DOA


Assalamualikum W.B.T. dan Salam Sejahtera,

1. Setiap 26 Disember mengingatkan MokDah pada hari dilhirkan (Ahad)

2. Apakah ertinya hari lahir? Pada amnya hari lahir memberi erti yang mendalam kepada kehidupan. Kehidupan mempunyai putaran dan musim, umpama benis yang disemai kemudian membesar menjadi tumbuhan yang subur dan rendang mengikuti musim berbunga, berbuah dan luruh, hinggalah pada akhir hayatnya.

3. Setiap kehidupan mempunyai tujuan, tempoh dan waktunya. Keinginan untuk mengubah kehidupan demi untuk kebaikan di dunia dan akhirat akan terjawab jika kita mengenali siapa sebenarnya diri kita. 


4. Kita seharusnya memberikan perhatian kepada Hari Lahir kerana ia amat penting, disambing bergembira menyambutnya sewajarnya pada hari itu kita muhasabah diri dengan mengimbau kehidupan yang lepas-lepas. Apakah jalan yang akan kita ambil untuk meneruskan kehidupan?. Apakah arah tuju kehidupan kita di masa depan?

5. Hari lahir disambut dengan berbagai cara, tapi bagi MokDah yang sudahpun mencecah lebih setengah abad ni, tidak ada lain yang diinginkan melainkan doa rakan-rakan, sahabat handai dan keluarga sekalian,  semoga MokDah dirahmati Allah S.W.T. dan diampunkan segala dosa serta mendapat kebajikan di dunia dan akhirat. Amin.

6. Mengambil kesempatan pada hari lahir ini, MokDah juga memohon ampuan dan maaf daripada semua kenalan, sahabat handai dan keluarga sekalian sekiranya ada salah dan silap dan terkasar bahasa.  @25.12.2013







No comments:

Post a Comment